Jak využívají virtuální realitu firmy v automotive

Virtuální realitu využívají firmy v automotive napříč různými obory – například školení lidí ve výrobě, produktový design, vývoj, showroomy anebo také spotřebitelský průzkum.

Výhody virtuální reality pro automotive

Globální firmy v automotive začaly využívat virtuální realitu jako jedni z prvních. A to zejména proto, aby navýšili efektivitu svých zaměstnanců, tedy šetřili jejich produktivní čas, náklady, a snížili chybovost.

Bezpečný, a přitom reálný trénink

Nejčastěji jsou vytvářeny scénáře reálných pozic. Jak uvádíme v ostatních článcích, může se jednat např. pro pracovníky ve výrobě, seřizovače, obsluhu vstřikolisu, údržbu forem. Nebo také náhled do výroby celého vozu, aby daný pracovník pochopil, proč je určitá činnost důležitá.

Pokud student trénuje na svoji danou pozici, trénuje jak svoje pohybové dovednosti, tak si zapamatovává činnosti, které má dělat a jejich posloupnost.

Důležité je, že virtuální simulace je vždy bezpečná, a to jak z hlediska zaměstnance, tak z hlediska výroby.

Virtuální realita kombinovaná s umělou inteligencí pak zaznamenává, analyzuje a vyhodnocuje výkon zaměstnance.

Více o tom, jak využít virtuální realitu ve výrobě najdete v tomto článku.

Virtuální realita v prodeji

Zde se některé automobilky snaží vytvořit virtuální showroomy, ve kterých si zákazník dopodrobna prohlíží auto, které má v úmyslu si koupit. Model může být například úplně nový a ještě nemusí být na skladě. Zároveň může zákazník virtuálně v autě sedět a vybírat si prvky výbavy, které by si rád koupil. Tohle jsme však zatím v praxi ještě moc neviděli.

Vývoj

Designéři produktů ve virtuální realitě testují své návrhu nejen sami na sobě, ale také na určitém zkušebním vzorku lidí, aby si otestovali, nebo alespoň získali další informace o tom, jaká bude uživatelská zkušenost.

Automotive společnosti patří k těm nejmodernějším a nejvíce inovativním. Proto fakt, že využívají virtuální realitu, kde to jen jde, potvrzuje, že je to cesta správným směrem.